Strona 1 z 1
Światła drogowe + halogeny
: sob mar 30, 2013 16:32
autor: seebst
W jaki sposób można przerobić instalację w samochodzie, żeby światła przeciwmgielne automatycznie zaświecały się po włączeniu świateł drogowych i gasły z chwilą ich wyłączenia, ale żeby była też możliwość niezależnego włączenia świateł przeciwmgielnych na światłach mijania? I żeby pojedyncze mrugnięcie "długimi" nie włączało przy tym przeciwmgielnych?
Światła drogowe + halogeny
: sob mar 30, 2013 16:34
autor: Qto
zacznijmy od tego jak masz podłączone halogeny teraz... fabryka czy dokładane ?? Gasną jak zapalisz "długie" ?
Światła drogowe + halogeny
: sob mar 30, 2013 18:50
autor: seebst
Halogeny mam dokładane - Bora - kratki w zderzaku, ori hella. Instalacja halogenów została wykonana wg instrukcji znajdujących się tu na forum. 10ty przewód w lampie głównej już miałem, tylko potrzebowałem stworzyć instalację w środku auta. Po włączeniu długich halogeny nie gasną.
Światła drogowe + halogeny
: pn kwie 01, 2013 15:39
autor: Qto
żeby halogeny się nie zapalały przy mrugnięciu długimi to nie tak hop...a żeby załączy się się razem z długimi to najprościeć połączyć we wtyczce lampy pin od długich z pinem od przeciwgmielnego za pomocą diody. Tylko pamiętaj że to co chcesz zrobić znacząco będzie obciążało instalację...zamiast jednej żarówki na przewodzie będą dwie. Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...
Światła drogowe + halogeny
: wt kwie 02, 2013 08:17
autor: Zico63b
Skoro Kolega chce aż tak skomplikowane działanie, to można je wykonać – ale „kosztem” lekkich zmian w instalacji i kosztem (teraz już bez cudzysłowu) zakupu przekaźnika 2TP5 f-my ASE (cena 35zł + przesyłka) i przekaźnika „zwykłego” Chińskiego.
Pierwszą zmianą jest inne, dodatkowe zasilanie przekaźnika przednich refl. mgłowych. W standardzie przyciągnięcie styku przez cewkę jest możliwe tylko po włączeniu pozycyjnych a po włączeniu jeszcze drogowych – napięcia bilansują się i przekaźnik rozłącza.
Proponuję dodatkowo wpięty przekaźnik ASE tak, by błysk trwający nastawiony czas był ignorowany i nie włączał fabrycznego przekaźnika a większe „przytrzymanie” manetki czy włączenie drogowych na stałe – da włączanie się mgłowych po upływie ustawionego czasu na stałe. Włączanie przeciwmgłowych „z gałki” pozostaje bez zmian. Przekaźnik normalny-Chiński włączy reflektory „z drogowych”.
Czas w wersji 2TP5 wynosi od zera do pięciu sekund, jest też 2TP30 do 30 sekund.
Sam sposób pokażę na rysunku w razie zainteresowania Kolegi.
Qto pisze:Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...
I tu się zgadzamy

Światła drogowe + halogeny
: wt kwie 02, 2013 09:21
autor: seebst
Porada
Zico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana

Chyba tą opcję sobie podaruję. Rozważałbym natomiast połączenie dwóch przewodów. Tylko jeszcze zastanowić się muszę nad tym "średnim sensem"

Światła drogowe + halogeny
: wt kwie 02, 2013 10:52
autor: Qto
seebst pisze:PoradaZico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana
to proponuję odpuścić temat...celowo nie sugerowałem trudniejszych rozwiązań. "Średni sens" napisane było z lekką ironią
Zico63b pisze:Qto napisał(a):
Moim zdaniem taka modyfikacja ma średni sens...
I tu się zgadzamy
Szacun za chęci rozjaśnienia jakiegoś rozwiązania

Światła drogowe + halogeny
: wt kwie 02, 2013 12:33
autor: Zico63b
seebst pisze:PoradaZico63b jak dla mnie delikatnie mówiąc - zbyt skomplikowana
Rzadko można łatwo rozwiązać skomplikowane zadanie
seebst pisze:Chyba tą opcję sobie podaruję
Popieram i nie nalegam; polecam się wszakże na przyszłość.
Również i rozwiązanie z diodami ma ogromną wadę wspomnianą już przez
Kolegę Qto Otóż prąd do CZTERECH, co ja piszę - w Golfie 4 to SZEŚCIU żarówek "pójdzie" przez stacyjkę, włącznik i spory odcinek nieprzygotowanej do tego instalacji. Wystąpią te kłopoty, co w Golfach 2 GT z czterema lampami - wypalanie włączników, styków, konektorów itd.

Pozdrowienia.
Światła drogowe + halogeny
: wt kwie 02, 2013 15:04
autor: seebst
Ale mnie nastraszyliście, dobra odpuszczam sobie to w takim razie. Aczkolwiek dzięki za zainteresowanie tematem.
