Odma 1,6 i 1,9
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Odma 1,6 i 1,9
Witajcie, zawsze mnie ciekawilo dlaczego 1,6 ma odme tylko w głowicy a 1,9 także w bloku... co sie stanie jak sie ja zatka w 1,9? ablo co sie stanie jak sie dołoży do 1,6?
Odma 1,6 i 1,9
Co w tym dziwnego, w 1,6 odpowietrzenie idzie kanałem do głowicy a w 1,9 bezpośrednio ze skrzyni korbowej. Zatkanie = wypchanie uszczelniaczy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14302
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Odma 1,6 i 1,9
tomogolf2, odpowiedź jest prosta-silnik 1,9 ma dłuższy skok tłoków i musi mieć lepsze odpowietrzenie skrzyni korbowej.W porównaniu z silnikiem 1,6,silnik 1,9 dłużej zasysa powietrze gdy tłoki idą ku górze i dłużej dmucha gdy idą w dół.
Obawiam się,że w silniku 1,9 odma z 1,6 nie sprawdziłaby się,bo większe dmuchnięcie przez głowicę wytworzyłoby większą mgłę olejową,a tym samym więcej oleju w dolocie.
W silniku 1,9 odma dolna może być zastosowana,ponieważ nad misą olejową jest ogranicznik fali olejowej (blacha) i nie ma dużej mgły olejowej.
Chcąc zastosować dolną odmę w 1,6TD,musisz założyć owy ogranicznik
Obawiam się,że w silniku 1,9 odma z 1,6 nie sprawdziłaby się,bo większe dmuchnięcie przez głowicę wytworzyłoby większą mgłę olejową,a tym samym więcej oleju w dolocie.
W silniku 1,9 odma dolna może być zastosowana,ponieważ nad misą olejową jest ogranicznik fali olejowej (blacha) i nie ma dużej mgły olejowej.
Chcąc zastosować dolną odmę w 1,6TD,musisz założyć owy ogranicznik

- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości