Strona 1 z 1

[mk3] [tdi afn]

: wt paź 26, 2010 21:49
autor: pawelek1z2
witam. mam kilka kolejnych pytań, takich ogólnikowych... ostatnio wyczytałem na prawdę wiele ciekawych informacji na tym forum ale na niektóre informacji wraz nie odnalazłem.
1) po odpaleniu silnika kilkukrotnie mignie mi kontrolka oleju - 2 czy 3 razy - myślałem, że to zły objaw, ale przed chwilą znalazłem info, że po prostu słabe ciśnienie oleju zaraz po odpaleniu jest tego powodem... więc pytanie nieakutalne
2) na jakich obrotach jazda będzie najbardziej ekonomiczna? krece go na do 2000 tys i nastepny bieg. wrzucajac 4 lub 5 to juz tak przy 2200 zmiana. i tu jest moje pytanie. patrzac po skrzyniach automatycznych one przerzucaja biegi przy obrotach miedzy 2500-3000. ciekawe dlaczego? wiadomo ze im nizsze obroty tym mniejsze zuzycie paliwa - o ile silnik nie jest przeciazany. gdzie zloty srodek?:)

[mk3] [tdi afn]

: wt paź 26, 2010 21:57
autor: Adamm
pawelek1z2, przy takiej jezdzie zamulisz turbo

jak chciales jezdzic po malu i tanio trzeba bylo kupic sdi :P

TDI trzeba przeganiac i korzystac z mocy, zmieniaj biegi przy 3 tys

[mk3] [tdi afn]

: wt paź 26, 2010 22:06
autor: pawelek1z2
spoko. ja go co jakiś czas przegonie własnie zeby nie bylo ze tak ciagle emeryckim trybem jazdy. ale jak do pracy 15km dojechac to pol drogi zanim silnik sie zagrzeje. dzieki za odpowiedz!na pewno sie ustosunkuje bo szkoda zeby sie popsul sportswagen.

[mk3] [tdi afn]

: wt paź 26, 2010 22:09
autor: Łuki_79
pawelek1z2 pisze:krece go na do 2000 tys i nastepny bieg.
Niedługo będziesz pisał,że turbo szwankuje jak tak PSJ jezdzisz - w sumie przy takich obrotach nie zaznasz zapewne przyjemności trybu awaryjnego :grin:

[mk3] [tdi afn]

: wt paź 26, 2010 22:15
autor: pawelek1z2
turbo gitara dmucha aż miło. tak jak mówie przynajmniej raz na tydzien samochod jest przeganiany..

a psj - mnie nie dotyczy.